CHIA CHIA CHIA...NE ÇOK DUYDUK ADINI PEKİ NEDİR BU CHIA TOHUMU?

Çoook uzun bir aradan sonra nihayet kavuştuk.Ama itiraf edeyim bu zaman dilimine değecek. 

Yepyeni bilgiler,sağlık üzerine araştırmalar,denenmiş tarifler ve hazır yaza girerken güle güle kilolar deme şerefine birlikte ereceğiz.

Gelelim şu meşhur chia tohumuna...

Hamileliğim boyunca,doğumdan sonra öyle çok ismini duyar oldum ki gittim aldım,denedim.Tabi ciddi bir araştırma sonrası.

Gelin birlikte bakalım neymiş bu CHIA TOHUMU ve neymiş faydaları :

Zengin protein, yağ ve lif içeriği ile Aztekler’in en önemli besin kaynağı olan chia tohumunun kökeni Meksika ve Guetemala’nın bereketli topraklarında yetişen bir adaçayı türünün (Salvia hispanica) tohumlarıdır.

Zengin protein, yağ ve lif içerdiği ile Aztekler’in en önemlisi besin kaynağı olan chia maya dilinde güç anlamına gelir. Bitkinin tohumları bitkisel omega-3 bakımından zengin; yani alfa-linolenik asit (ALA) taşıyor. Keten tohumu dâhil olmak üzere tüm bitkiler arasında en yüksek oranda omega-3 yağ asitleri içerdiği gibi, omega 3 deposu olarak bilinen somondan da daha yüksek oranda omega 3 içerir. 

Besin değerleri

Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gr karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor. Ayrıca vitamin ve mineral yönünden de kıymetli. 100 gram tükettiğinizde kalsiyum, demir ve magnezyum ihtiyacınızın yarısından fazlasını karşılamış oluy
orsunuz.

O zaman bir de tarif vereyim ; hurmalı chia pudingi :




MALZEMELER

- 1 adet hurma
- 2 tatlı kaşığı chia tohumu
- 1 çay bardağı süt

Hurmaları küçük küçük kesip,chia ve süt ile karıştırıp bir kavanozun kapağını kapatıyoruz ve hopp 2 saat dolaba.Hepsi bu :) İki saat sonra tatlı krizinizi kesecek, ama eğer içine hurma koymazsanız daha az tatlı olacak olan muhteşem bir öğün. Hem doyurucu hem sağlıklı.

Bu arada ben Yayla bakliyatın "ala çiftçi" chiasını kullanıyorum. Tüm Migroslarda bulabilirsiniz. Fiyatı : 7.45 TL.

Yorumlar

Popüler Yayınlar