GLUTENSİZ MISIR UNLU EKMEK

Glutensiz mısır unlu nefis bir tarifim var. Kahvaltıda veya çay yanına kek niyetine süper oluyor. Yalnız ben bu defa bur değişiklik yapıp içine Tapyoka unu da ekledim. Nedir bu Tapyoka derseniz yazımı bir okuyun derim.

Tapyoka, Manihot esculenta bitkisinin köklerinden, ekstraksiyon yöntemi ile elde edilen tatsız, kokusuz ve renksiz bir tür nişastadır. Güney Afrika kökenli Manihot esculenta bitkisi, günümüzde dünya çapında yetiştirilmektedir ve Hindistan’ın Kerala bölgesinde tapyoka, acı tapyoka, manyok, boba, kapa isimleriyle adlandırılır. Tapyoka, gıdalarda koyulaştırıcı madde olarak dünyanın her yerinde yaygın olarak kullanılan bir maddedir. Gultensiz ve hemen hemen proteinsiz bir maddedir.


Yani; bu un / nişasta glutensiz ve Manihot esculenta bitkisinin köklerinin un haline getirilmesi ile elde ediliyor. Ben hem ununu hem de nişastasını kullanıyorum. Kullanabileceğiniz en sağlıklı nişasta çünkü glisemik indeksi yok. Ben güvenerek https://magaza.hammaddeler.com/ sitesinden temin ediyorum.

Gelelim tarife;

MALZEMELER
⭐ 2 adet yumurta
⭐ 1 tatlı kaşığı tuz
⭐ yarım çay bardağı zeytinyağı
⭐ 2 su bardağı süt
⭐ 2 su bardağı glutensiz mısır unu ( Bağdat Baharat markası Çölyak Dernekleri tarafından onay almış ama farklı markalar da mevcut )
⭐ 1 su bardağı Tapyoka unu ( bu un yoksa yerine 1 su bardağı mısır unu da olur - yani toplamda 3 su bardağı mısır unu )
⭐ 1 paket kabartma tozu
⭐ dilediginiz kadar dereotu
⭐ varsa dilediğiniz kadar veya olduğu kadar beyaz peynir

HAZIRLANIŞI

Önce yumurtaları tuz ile iyice çırpıyoruz ve sırası ile tüm malzemeleri ekleyip 180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dakika      ( bu zaman dilimi fırınınızın pişirme süresi ile değişikliķ gösterebilir ) pişiriyoruz.




Glutensiz,doyurucu,sağlıklı ve çok lezzetli ekmeginiz hazır :)



Yorumlar

Popüler Yayınlar