UNSUZ-SEKERSİZ BROWNİE


Merhabaa,

Yine nefis ve sağlıklı bir tarifim var. Bir kek düşünün; yumuşacık olsun, unsuz, glutensiz, şekersiz olsun ama lezzeti o alışık olduğunuz kekleri aratmasın :)

Tarif öncesi birkaç bilgi paylaşmak istiyorum. Israrla gluten ve şekere hayır diyorum ve gluteni hayatınızdan çıkarmanız için çölyak hastası, şeker hastası ya da gluten alerjisi olmanıza gerek olmadığını belirtiyorum. Çünkü; gluten bağışıklık sisteminizi içten içe yok ederek otoimmun hastalıklara yani bağışıklık sisteminizin zayıflaması ile ilgili hastalıklara zemin hazırlıyor. Nedir bu hastalıklar? Obezite, diyabet, deri hastalıkları, sedef, troid, bağırsak sendromu, kronik kabızlık, yumurtalık ve meme kistleri, otizm, hiperaktivite... daha neler neler... Bu nedenledir ki; kendinizi korurken lütfen çocuklarınızı da koruyun; onlara kek, kurabiye yaparken un ve şeker kullanmayın... Kısaca ne kendinizi ne de sevdiklerinizi ellerinizle zehirlemeyin...
Gelelim bu güzel kekin tarifine;

MALZEMELER

⭐ 3 yumurta
⭐ 3 muz
⭐ yarım çay bardağı süt
⭐ 8 çorba kaşığı hindistan cevizi
⭐ 5 çorba kaşığı kakao
⭐ 2 çorba kaşığı bal - bal alerjiniz varsa pekmez de kullanabilirsiniz ( dut, üzüm veya keçiboynuzu pekmezi )
⭐ 1 çay kaşığı karbonat

HAZIRLANIŞI

Öncelikle muzları süt ile iyice eziyoruz ve yumurtalar ile iyice çırpıyoruz, daha sonra tüm malzemeyi ekleyip yine iyice çırptıktan sonra kare borcama karışımı döküp 180 derecede yaklaşık 25-30 dakika pişiriyoruz.
İlk sıcağı geçtikten sonra karelere bölüp soğuduktan sonra; ben %80 bitter olan çikolatamı ( yaklaşık 5-6 kare ) 2 çay kaşığı hindistan cevizi yağı ile benmari usulü eritip üzerlerini süsledim.

Bir not ; kekinizi üzerini streçle kapatıp buzdolabında muhafaza edin ki içindeki muzdan dolayı hemen bozulmasın. Bir deee 2 gün buzdolabında durunca tadı gerçekten daha lezzetli oluyor. Ben fındık ezmesi ile servis ediyorum kiii inanın enfes oluyor.                                                                     ( buzdolabında muhafaza süresi 3-4 gün )


Oğlum bayıldı, akşam eşim de keyifle yedi 珞 Ben de kahvemin yanında keyifle tadını çıkardım ☕

O halde haydi mutfağaaaa ❤

Yorumlar

Popüler Yayınlar