HAMİLELİKTE ÇATLAK OLUŞMAMASI İÇİN BU ÖNERİLERE BENCE KULAK VERİN

Merhaba,

Eminim ki; hamilelik süresince oluşan çatlaklar tüm anne adaylarının korkulu rüyasıdır.Henüz 4 aylık bir anne olarak en ufak çatlak sorunu yaşamadım.Bu nedenle önerilerimi sizinle paylaşmak isterim.
Öncelikle vücudumuzda çatlakların oluşması için illaki hamilelik yaşamamıza gerek yok,bu çatlamalar kadın-erkek farketmeksizin herkesin bedeninde olabiliyor.Yapılan araştırmalar da bunun vücutta oluşan kalsiyum eksikliği ile bağlantılı olduğunu ortaya koyuyor.Bu tabiki tek neden değil; genetik faktörler,esnek olmayan bir deriye sahip olamak,çok sık kilo alıp vermek,az su tüketmek,vücudu nemsiz bırakmak da bu faktörlerin arasında.En başa dönecek olursak; kalsiyum eksikliğinin bu konuda en büyük faktör olduğunu söyleyebiliriz.Vücudumuzda kalsiyum eksildiğinde çatlak adını verdiğimiz izler deride beyazlaşarak ve derin yırtıklar şeklinde kendini gösteriyor,henüz bu şekilde taze olan çatlakları yok etmek veya oluşum sürecini engellemek mümkün,ancak; bu beyazlıklar yerini kırmızılığa bıraktığında artık çok geç.Vücudumuzda kalsiyum oranını dengede tutmak mümkün.Özellikle hamilelik sürecinde bol yoğurt,süt,peynir,ayran,brokoli ve pırasa tüketmeye özen göstermelisiniz.Evet,süt ve süt ürünlerinde kalsiyum olduğunu hepimiz biliyoruz ancak brokoli ve pırasadaki kalsiyum oranı oldukça hatrı sayılır seviyede.Hamileliğim süresince çok fazla ayran ve brokoli tükettim ki; bu hem beni tok tuttu yani kilo kontrolüm bende oldu hem de bebeğim için bol vitamin ve kalsiyum sağladı.Tüm bunlara ek olarak da bol yürüyüş ve günde en az 3 litre su tüketmeye çalıştım.Kısaca sağlıklı beslenerek çatlak oluşumunu bloke ettim.
Peki vücudumuzu nemlendirmek için neler yapabiliriz ? Özellikle 7.aydan itibaren bebeğinizin büyümesi ile bir hayli belirginleşen karnınız olası çatlaklara iyi bir zemin.Teniniz her geçen gün gerilir ve daha çok neme ihtiyaç duyar.Ben hamileliğimin ilk 5 ayında tüm vücuduma sarı kantaron,tatlı badem,kakao ve üzüm çekirdeği yağlarının hepsini bir şişede karıştırarak her akşam düzenli olarak uyguladım.Bu yağları tüm aktarcılardan temin etmeniz mümkün.Sonrasında ise;sabah akşam düzenli olarak sadece BEBAK ACI BADEM SÜTÜ kullandım.Bu ürünü de tüm kozmetik mağazalarından (ben WATSONS'tan temin ettim ) 10 TL.'ye temin etmeniz mümkün.BEBAK ACI BADEM SÜTÜ kesinlikle mucizevi bir krem,ihtiyacınız olan tüm nemi sağlıyor ve muhteşem bir kokuya sahip.Bana sorarsanız öyle çok yüksek paralara çatlak engelleyici başlığı altında satılan ürünlere paralar dökmeye hiç gerek yok .Kısaca; hamileliğim boyunca sadece 2 adet BEBAK ACI BADEM SÜTÜ  ( 175 ml ) kullanarak,bol su tüketerek,brokoli,pırasa yiyerek ve ayran içerek tek bir çatlağım olmadan bu süreci tamamladım.


O halde bu bilgiler ışığında herkese "0" çatlak ile geçen mutlu bir hamilelik süreci diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar